wtorek, 1 października 2013

Witajcie/ Hi there :)










To mój pierwszy w życiu wpis na blogu i trochę jestem podekscytowana :) Chciałam Wam dziś opowiedzieć o tym skąd wział się pomysł na Tutki.

Pomysł sam w sobie jest bardzo prosty i wypływa z tego, w co najmocniej wierzę. A mianowicie zastanawiając się przez kilka już lat nad tematem co daje nam szczęście, spełnienie, radość, co dla mnie samej jest sensem i pięknem życia, doszłam do wniosku, że to moment kreacji (jakkolwiek pompatycznie to zabrzmi ;) Z moich obserwacji świata i ludzi widzę, że nie jestem odosobniona w tej myśli- widzę w każdym taką radość. Oczywiście nie musi to być tworzenie sensu stricte, ale podejście do świata i życia. Każdy z nas ma satysfakcję, jak zrobi coś sam, jak może mieć udział w tworzeniu czegoś fajnego. Każdy z nas ma też potrzebę zmiany, zabawy. 

Ponad trzy lata temu zostałam zaproszona do wzięcia udziału w EtnodizajnFestiwal w Krakowie  Miałam za zadanie zainspirować się folkiem z regionu małopolski i zaprojektować pojemnik. Jako, że od zawsze cienię rękodzieło, chciałam w swoim projekcie do niego nawiązać, lecz nie w sposób oczywisty. Zaczęłam szperać w Internecie i tak trafiłam na zjawisko wyplatania z gazet i Magdalenę Godawę, która wtedy sprzedawała różnego rodzaju pudełeczka, koszyczki. Jej prace spodobały mi się najbardziej-były takie precyzyjne (zresztą takie są i dziś J) Nawiązałyśmy współpracę i tak powstała skrzynia Pleciuga


Oraz Pleciaki.


Od tamtego czasu stale współpracowałyśmy, Pleciaki oraz Pleciuga jeździły po Europie na wystawy, a ja widziałam, jak temat wyplatania z gazet zyskuje coraz większe grono fanów. W międzyczasie wymyśliłam pomysł na nową linię produktów, które polegają na tym, aby to odbiorca był ostatecznym kreatorem i twórcą. Tak właśnie wracamy do tematu kreacji i początku wpisu- czyli momentu, kiedy wpadłam (razem z moim Marcinem) na pomysł Tutek. 

Idea jest taka:
1) kup/ buy
2) stwórz/ create
3) podziel się zdjęciem swojej kreacji na naszym fb/ share



Chcemy stworzyć sieć kreatywnych osób i wkręcić Was do zabawy z Tutkami- to wbrew pozorom nie jest trudne! Pomogą Wam w tym instrukcje, filmiki instruktażowe z naszej www oraz nasza obecność na Fb, czy blogu. Odpowiemy na każde Wasze pytanie, czy sugestie J

Naszą ekspertką jest Magdalena Godawa z Makkierqu, która wspiera nas w sprawach technicznych (to ona stworzyła dla Was instrukcje), jeździ z nami na warsztaty oraz wyplata różne cuda i cudeńka, które możecie zobaczyć oraz kupić tutaj.

Już teraz zapraszamy na nasz fanpage. Już niebawem ruszamy ze sprzedażą internetową oraz stacjonarną ! Bądźcie z nami. Zapraszamy do wspólnego "tutkowania" ;)

Pozdrawiam!

Kasia Herman-Janiec

P.S. English version soon ;)







 














3 komentarze:

  1. Uwielbiam papierową wiklinkę ;) mogę pleść pleść i nie przestawać podobnie jak Ty ;) Pasja to jest to ;) A Pojemnik jest genialny, nigdy tak pięknego nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
  2. oj tak, kręcenie i plecenie wciąga na całego :D i jaka satysfakcja jak widać efekty ;) Wasze pleciaki są rewelacyjne! będę zaglądać do Was regularnie ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej dziewczyny, dzięki za komentarze :)
    Ja wyplataniem zaraziłam się od Magdy Godawy :) to ona wyplotła ten wazonik (właściwie to połączenie dwóch pojemników ;)
    Dzięki i zapraszam!

    OdpowiedzUsuń